Jak uzyskać najlepszy wyniki pozycjonowania

Jednym z kluczowych pionów w działach e-marketingowych dotyczących promocji strony www jest pozycjonowanie. To znana od paru dekad metoda wykorzystująca skrypty i algorytmy wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Dzięki umiejętnie przeprowadzonym kampaniom SEO można sprawić, że konkretna witryna będzie się wyświetlała na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danego słowa lub frazy kluczowej. W praktyce to właśnie dobre pozycjonowanie napędza najwięcej klientów do sklepów internetowych.

Jak pozycjonują SEOwcy?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy pozycjoner może używać innych sposobów i technik pozwalających mu na osiąganie popularnych TOPek. Wiele zależy też od danej witryny i słów kluczowych, ich konkurencyjności i zakresu. Inaczej pozycjonuje się strony dobrze zoptymalizowane, a inaczej takie, na których dopiero co wprowadziło się poprawki. Duże znaczenie ma również techniczne zaplecze SEOwca, czyli między innymi struktura stron zapleczowych, katalogów czy miejsc do umieszczania linków, do jakich ma dostęp.

Tradycyjne metody pozycjonowania

Są oczywiście również pewne podstawowe, uniwersalne kroki i sposoby pozycjonowania, które siłą rzeczy wykonuje praktycznie każdy ekspert, w tym https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie Należą do nich chociażby takie działania jak przygotowanie zaplecza (czyli tematycznych stron linkujących do właściwej witryny), umieszczenie anchorów w tekstach sponsorowanych i gościnnych, dodawanie strony do katalogów i baz stron www, pełna optymalizacja witryny wiążąca się niekiedy z wymieniem treści na bardziej unikalną itp. Niektórzy wciąż stosują metodę tzw. pressell page, czyli krótkich tekstów reklamowych z linkiem do witryny, ale zdaniem wielu pozycjonerów jest ona już mało efektywna.

Inteligentne algorytmy

Pozycjonowanie stron www z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Wymusza też na pozycjonerach szukania nowych metod SEO w taki sposób, aby móc przechytrzyć inteligentne algorytmy wyszukiwarek. To one stanowią bowiem największy problem w osiąganiu TOP3 lub nawet TOP10 na konkretne frazy, a nie sama konkurencja, która najczęściej też się pozycjonuje. Algorytmy już dawno nauczyły się rozpoznawać, czy strona jest pozycjonowana i jakimi metodami. Dlatego w branży SEO nigdy nie stosuje się tylko jednej z nich, ale je miesza i urozmaica, szukając innowacyjnych rozwiązań i badając ich skuteczność. Pozycjoner zawsze musi zachowywać maksimum czujności i monitorować swoje strony, aby w razie ręcznej filtra móc jak najszybciej zareagować i wyprowadzić witrynę na prostą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here