Chcąc sprzedać, bądź też zakupić dom, czy mieszkanie warto udać się do agencji nieruchomości. W ten sposób można dokonać tego szybciej, a jednocześnie uniknąć kruczków prawnych. Jednak nie należy decydować się na wynajęcie pierwszej lepsze agencji, wszak ważne są kompetencje pracowników, ale i pozytywne opinie klientów. Zatem, jakie cechy powinna mieć dobra agencja nieruchomości? Oto jest ważne pytanie!
Cecha numer jeden: doświadczenie
Dobra agencja nieruchomości to agencja z doświadczeniem. Absolutnie nie należy kierować się jej wielkością, czy ilością zatrudnionych pracowników, ale przede wszystkim tym, iloma sprzedażami, czy pomocą w zakupie się zajmowała. Warto oczywiście wiedzieć, że doświadczenie wcale nie musi oznaczać 20 lat na rynku, ale jak wiadomo lepiej się współpracuje z doświadczonymi pracownikami niż takimi, którzy dopiero się uczą. Otóż będąc pośrednikiem nieruchomości trzeba posiadać dużą wiedzę, ale nie tylko teoretyczną, ale i praktyczną, dlatego doświadczenie jest tak ważne. W dobrej agencji nieruchomości nie można umówić się z dnia na dzień na spotkanie, czasami trzeba trochę poczekać, ale to także dobrze świadczy, wszak agencji nieruchomości powinno zależeć, aby klient był zadowolony.
Cecha numer dwa: kompetentni pracownicy
Dobra agencja nieruchomości zatrudnia dobrych pracowników. Otóż dobry agent nieruchomości to kompetentny agent nieruchomości. Zatem ważna jest jego wiedza, ale i znajomość rynku nieruchomości. W tym przypadku praca poniekąd powinna być też pasją, a to za sprawą tego, że rynek nieruchomości ciągle się zmienia i aby za nim nadążyć nie wystarczy tylko ukończyć studiów, ale ciągle poszerzać swoją wiedzę, choćby dotyczącą zmiennych cen na rynku. Dobry agent nieruchomości potrafi przewidzieć wahania rynku i jednocześnie doradzić czy lepiej już kupić mieszkanie, czy może warto poczekać, gdyż wszystko wskazuje na to, że ceny nieruchomości mogą się obniżyć. Zatem agent, który nie lubi swojej pracy nie może być dobrym agentem. Otóż pracownik agencji nieruchomości musi ciągle się szkolić. Powinien poszerzać swoje kwalifikacje, kończyć dodatkowe kursy. W ten sposób będzie mógł również doskonale oszacować ceny nieruchomości, ale również uniknąć kruczków prawnych.
Cecha numer trzy: podejście do klienta
Dobra agencja nieruchomości nie dzieli klientów na lepszych i gorszych. Zatem wszystkich traktuje tak samo i w ten sam profesjonalny sposób, niezależnie czy chcą kupić mieszkanie za 200 000 złotych, czy za dwa miliony. Zatem absolutnie agent nie może ustalać warunków przez telefon. Tutaj należy postawić na bezpośrednie spotkanie. Dobry agent wysłucha potrzeb klienta, a jednocześnie doradzi mu. Powinien także wykazywać się otwartą postawą, ale koniecznie musi wykazywać się także wysoką kulturą osobistą i być w każdej sytuacji grzeczny.
Cecha numer cztery: szeroki zakres usług i doradztwo
Dobra agencja stawia na rozwój swoich pracowników i poszerzanie ich kompetencji. Dzięki temu może zaoferować swoim klientom szeroki zakres usług. Dotyczy to zarówno wyceny nieruchomości, jak i pomocy w przygotowaniu dokumentów kupna i sprzedaży. Agencja zajmie się również wykonaniem umów cywilno-prawnych. Co również ważne pracownicy zajmą się wdrożeniem odpowiednich działań marketingowych, przygotują również sesję zdjęciową, co pozwoli na szybszą sprzedaż nieruchomości.
Cecha numer pięć: dostosowanie się do współczesnych potrzeb klientów
Dobra agencja nieruchomości spełnia potrzeby swoich klientów, często bardzo wymagających. Ponadto kluczowe znaczenie ma możliwość kontaktu także z klientem online. Agencja nieruchomości powinna także posiadać swoją stronę internetową, co pozwoli na lepsze przedstawienie oferty i jednocześnie dotarcie do potencjalnych klientów. Ale świadczy to również o dostosowaniu się do współczesnego klienta, który właśnie w sieci szuka biura nieruchomości.
Skorzystanie z pomocy biura nieruchomości zarówno podczas sprzedaży, jak i zakupu nieruchomości jest bardzo korzystne. Pozwoli na ograniczenie kosztów, wszak klient zobowiązany jest tylko do zapłacenia agencji prowizji. Nie musi się też obawiać, że zostanie oszukany przez potencjalnego kupca, bądź kupi mieszkanie z ukrytymi wadami.