Aranżowanie wyglądu witryny sklepowej to jedno z kluczowych działań, które umożliwia zaangażowanie konsumentów oraz zachęcenie ich do odwiedzenia punktu handlowego. Ponad 80 proc. klientów odwiedza sklepy pod wpływem impulsu wywołanego wyglądem witryny, a 75 proc. z nich dokonuje zakupu. Co więcej – aż 23 proc. klientów podejmuje zakupową decyzję na podstawie wyglądu witryny sklepowej. Zatem skutecznie poprowadzony visual merchandising to klucz do efektywnego wykorzystania potencjału witryny.

Witryna pierwsza nawiązuje kontakt z konsumentem

Sklepowa witryna jest pierwszym kontaktem sklepu z klientem i może przekazać mu informacje o punkcie handlowym jeszcze przed podjęciem decyzji dotyczącej odwiedzenia sklepu. Dobrze skonstruowana witryna powinna być jednocześnie wizytówką i zachętą do odwiedzenia sklepu. Powinna ona oddziaływać na zmysły klienta oraz zapraszać do zakupu produktów z wystawy jeszcze przed zapoznaniem się z nim.

Jak powinna wyglądać dobrze skomponowana witryna sklepowa?

Podstawową zasadą w projektowaniu witryny jest umiar. Zbyt duża ilość: kolorów, przedmiotów, wzorów, czy nazbyt skomplikowana gra świateł może spowodować zamieszanie i zniekształcić przekaz wystosowany do konsumenta. Jednocześnie zbyt duża ilość rzeczy na witrynie sprawi, że nie przykuje ona należytej uwagi, a przez to stanie się niefunkcjonalną wizytówką sklepu.

Witryny powinny być aranżowane w sposób dostosowany do ich budowy. Wyróżniamy witryny zamknięte, otwarte i półotwarte, przez co do każdego rodzaju witryny należy podejść w nieco odmienny sposób. O wiele łatwiej aranżuje się witryny zamknięte (z pełną ścianą tylną), ponieważ pozwalają one na pełne wykorzystanie oferowanej przestrzeni, jednocześnie odgradzając ją od wnętrza sklepu. O wiele trudniejszymi w aranżacji są witryny otwarte, które poza odpowiednim przekazem, powinny współgrać z całym sklepowym wizerunkiem.

Oświetlenie witryny – jak zadbać o możliwie najlepszy efekt?

Lampy oświetleniowe powinny być montowane na każdej z witryn z osobna, w taki sposób, by możliwe było skupienie strumienia światła na eksponowanym produkcie albo manekinie. W przypadku witryn otwartych nie należy doświetlać podestu, a światło nie powinno być również kierowane w stronę klienta. Dobrym pomysłem jest doświetlenie produktu z tyłu. W przypadku witryn zamkniętych sceny świetlne mogą być projektowane w nieco bardziej elastyczny sposób.

Witryna sklepowa w galeriach handlowych powinna być wymieniana co 3 tygodnie

Dopasowanie wystroju witryny powinno być zależne od częstotliwości odwiedzin klientów. W przypadku centrów handlowych, witryny warto wymieniać co 3 tygodnie, natomiast w przypadku sklepów znajdujących się w pasażach miejskich warto wymieniać witryny nieco częściej. Szukasz inspiracji na skuteczny visual merchandising? Postaw na skuteczne projektowanie witryn sklepowych przez firmę Canvas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here